اخبار بین المللی
شماره: 919
1391/02/26 - 07:44
زیرگروه های مولکولی و تغییرات ژنتیکی تعیین کننده درمان پذیری سرطان ریه

دانشمندان دریافتند که در بسیاری از انواع سرطان ها، زیرگروه های مولکولی متنوع تر ازآنچه قبلا تصور می شد، بوده و بیشترشامل تغییرات ژنتیکی هستند که می توانند برپاسخ بیماربه درمان تاثیرگذارند.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، درمان سرطان با در نظر گرفتن زیرگروه های مولکولی بیماری به پزشکان اجازه درمان بیمار را متناسب با مشخصات مولکولی او می دهد.
گروهی ازمحققین دانشگاه کالیفرنیا، برای اولین بارنشان دادند که زیرگروه های مولکولی سرطان ریه با تغییرات ژنتیکی مشخص و پاسخ بیماران به درمان مرتبط می باشند. این یافته ها در مدل ها ی پیش بالینی و نمونه های تومور بیماران بر اساس مطالعات قبلی آنها بر روی  سه زیرگروه مولکولی سرطان سلول غیر کوچک ریه  صورت گرفته است.
نتایج این یافته ها درمجله Public Library of Science منتشر شده است.
Neil Hayes نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: طی یک دهه استفاده از بیان ژن، وجود زیرگروه های مولکولی اثبات شده است . این زیرگروه ها نشانه های مولکولی مختص به خود واغلب نتایج بالینی متفاوتی دارند ، علل زمینه ای ایجاد این زیرگروه ها توسط تومور مشخص نشده است .
Hayes گفت: "مطالعه ما نشان می دهد که زیرگروه های تومور، تغییرات زمینه ای متفاوتی از DNA دارند. این تفاوت ها، نشان دهنده اهمیت زیاد این زیرگروه ها و روشی که ما از آنها استفاده می کنیم، می باشد. همچنین، ما فکر می کنیم که این زیرگروه ها ممکن است بیانگر سلول های با منشاء متفاوت باشند که برمسیرهای مختلف سرطان تکیه می کنند.
این محققان به دنبال جواب این پاسخ بودند که آیا جهش های ژنتیکی متمایزی همزمان با هر یک از زیرگروه های مولکولی خاص رخ می دهد. آنها دریافتند که جهش های ژنتیکی خاصی با هر یک از زیرگروه ها همراه بوده و این جهش ها ممکن است ارزش پیش بینی مستقلی برای پاسخ به درمان داشته باشند.

پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved